zondag 10 maart 2013

Tutorial: How to make fabric roses?

Hey blogvolgers,

Bedankt hoor, voor al jullie lieve felicitaties voor mijn zoontje!!! Ja, en natuurlijk was hij weer flink verwend. Gelukkig ligt mijn kleine Binky beertje al velen uurtjes op één oor, terwijl mama lekker aan het bloggen is.
Vragen jullie je weleens af hoe je nou zulke mooie organza rozen kan maken? Nou ik wel, en ben een beetje gaan surfen op you- tube. Na aanleiding van al die tutorail's heb ik mijn eigen werkwijze gemaakt.
Wat heb je allemaal nodig?
- cuttlebug
- cirkel's mal
- organza
- meeldraden
- waxinelichtje
- pincet

zijn jullie er klaar voor?

Zorg ervoor dat je verschillende cirkel's hebt, je moet van elke cirkel er 2 uitstanzen van gelijke grote


Nu dat alle cirkel's klaar zijn, doe je het kaarsje branden.
Let wel op!!!! Organza brand snel weg zorg wel voor water in de buurt om eventueel je vingers te koelen.

Verstandig is ook om met een pincet te werken. 

Nu worden het al echt rozen blaadjes, o mensen dit is zo leuk om te doen!!!


Alle blaadjes leg je van groot naar klein in elkaar. Nu gaat het al echt een roos worden vind je niet?
Met een gaatjes tang maak je een gaatje dwars door alle lagen van de organza heen. De meeldraden kan je er nu doorheen rijgen. Je kan natuurlijk ook kiezen voor een splitpen of een parel....

Het resultaat is zo prachtig....
Ik hoop dat ik velen mensen weer blij heb gemaakt.
Ga lekker aan de slag!!
Hopelijk kan ik snel jullie mooie rozen aanschouwen!!
Veel liefs 
Sharon
xxx




24 opmerkingen:

  1. Oh Sharon, wat ben ik blij met deze uitleg, ga het zeker eens proberen, zo mooi! Ik wist niet dat het zo eenvoudig was, bedankt voor je uitleg.
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk om te zien hoe dat nou eigenlijk in zn werking gaat en mijn handen beginnen gelijk te jeuken.
    Maar je hebt er wel wat attributen voor nodig zie ik...eens zien waar die te verkrijgen zijn.
    Dank je wel voor de uitleg.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat mooi Sharon. Mischien kan je ook zo rondjes uitknippen op verschillende grotes. Met bijv de onderkant van een wijnglas. Dan hoef je niet zo,n machientje te kopen. Ik weet het niet hoor. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Vind het een prachtige roos, en lief dat je deze tip met iedereen wilt delen Sharon.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Brie,

      Tuurlijk kan je de rondjes in verschillende afmeetingen knippen. alleen het verschil is als je het met de cutllebug doet, krijg je wat mooiere rondjes en precies dezelfde afmetingen.

      Succes met het maken graag zie ik natuurlijk het resultaat!!

      Verwijderen
  4. Hoi Sharon.
    Oh,wat zijn ze chic. Ik wil het ook eens gaan uitproberen.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oo wat gaaf super ga het zeker eens proberen ze zijn zo mooi, wat lief dat je het met ons deelt.

    Liefs Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wowww....wat een tecniek heb je hier ontwikkeld! De roos een een pachtig excemplaar geworden. Zelf heb ik geen cutlebuck,maar.....omdat je er zulke mooie dingen mee kan maken...en nu dus zelfs rozen, zet ik hem op mijn verlanglijstje.

    dank je wel voor deze tutorial Sharon.

    hele fijne week

    en liefs
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Sharon, wat een prachtige tutorial, en je hebt het zo lekker duidelijk uitgelegd, ik ga het zeker eens proberen :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de uitgebreide uitleg Sharon. De roos is echt prachtig geworden. Je moet wel zoeken naar al deze attributen, maar het is de moeite waard. Groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor de geweldige tip! Wat zijn ze mooi! Heb wel geen
    cuttlebug maar met gewoon knippen moet het ook lukken.
    Groetjes,
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your roses are beautiful, Sharon, as beautiful as fresh, and the advantage is that yours are eternal ... Thanks for the explanation. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sharon,dank je wel voor de geweldig duidelijke uitleg,ga het zeker eens proberen,ik vindt ze zo mooi! lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zijn deze ook Sharon.Handig zo'n apparaatje, ik knip ze altijd uit de hand. Maar met papier hoef ik ze niet boven het vlammetje te houden, dat vliegt in de brand! Prachtig is oganza!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi Sharon, wat een gaaf idee en wat word dat mooi, echt een ideetje om te bewaren...

    Dank je wel...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vol bewondering lees ik je tutorial Sharon.
    Heel goed te begrijpen hoe het werkt en mooie duidelijke foto's.
    Ik heb dan wel niet zo een apparaatje, maar ik ga de roosjes wel uittesten volgende week hoor.
    Wat zijn ze mooi, en ik wil je bedanken om ze met ons te delen.
    Heel veel liefs van mij XXXXXXXXXXXXXXXX Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful rose, thank you for sharing. Perhaps I should add a cuttlebug to the list of things I need to own!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love the results! Your creations are so beautiful.
    Thanks for the tutorial.
    Hugs,
    Patti

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Consider your wall colors or rooms look for choosing the best fan.
    There are numerous alternatives of mild fixtures to pick out and all of them come with trendy and
    decorative styles. It's important not to underestimate your ceiling fans.

    my webpage - ceiling fans with lights articles

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. pretty tutorial ! I love this ! thank you very much

      Verwijderen
  18. Hoi Sharon

    Oh deze roos is erg mooi zeg!
    Ik heb zelf ook wel ns met deze techniek gewerkt,maar ik heb er zo weinig geduld voor hahhahha
    Maar als ik deze roos dan weer zie...denk ik...ik moet toch maar ns even weer bezig.
    Heel mooi!

    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. WAT LEUK!!!!! en erg mooi gemaakt, laat Pasen maar komen hoor!!!
    lieve groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Thanks for experience - I will surely try to make such flower! ! !
    Thanks, Inga.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Thank you for sharing!!!Thst is so lovely!!!
    Blessings,Flora

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...